środa, 8 lutego 2017

czapka kot na drutach z żyłką

witajcie !

Dziękuję za Wasze odwiedziny i miłe komentarze pod ostatnim postem.

Zrobiłam kolejną czapkę. Córcia prosiła mnie od pewnego czasu o czapkę z uszami kota. W swoich zapasach znalazłam pasującą kolorową, nieznanego pochodzenia, włóczkę, z całą pewnością nie akrylową. Włóczka jest dość gruba, jak widać melanżowa. 
Zrobienie takiej czapki to banalna sprawa. 
Robiłam ją ściągaczem 1p i 1l i ściegiem dżersejowym.  Prosto do góry, mniej więcej w połowie czapki dwa razy odjęłam tylko równomiernie kilka oczek. Koniec czapki złączyłam za pomocą 3 drutów, na lewej stronie, więc wyszło idealnie równo, oczko w oczko. Nic nie trzeba zszywać dzięki drutom z żyłką. Na koniec jeszcze dwa guziki i gotowe.  Przydałby się jeszcze szalik lub golf z tej samej włóczki, tylko że moje dziecko nie toleruje niczego pod brodą i na szyi. 
Właściwie jeden wieczór i czapka jest. 

 


Niewątpliwą zaletą tego, że potrafię szydełkować i robić na drutch (w tym przypadku to na poziomie chyba średniozawansowanym, ale jednak) jest możliwość spełniania marzeń najbliższych. "Mamo chcę taką czapkę"... Jeżeli tylko mam odpowiednią włóczkę ( a jeżeli nie to przecież zawsze można kupić) i jeżeli potrafie, to dlaczego nie. Gdybym musiała spełniac zachcianki dziecka w sklepie, to pewnie bym się zastanowiła. A tak realizuje kolejne wizje moich dzieci. Jak Wam sie podobają takie proste czapki?











Życzę wszystkim miłego dnia i pozdrawiam ciepło

Kasia :)

11 komentarzy:

  1. Śliczna czapeczka! I fajny pomysł z tymi guziczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne czapka! Fajne kolorki i fajne kocie uszy :). Widać, że właścicielka zadowolona :). Też taką chcę :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dzięki Kasiu:) to prawda dziecko zadowolone, matka zadowolona czego chciec wiecej :) pozdrawiam.

      Usuń
  3. Śliczna czapka na ślicznej główce:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna czapka na ślicznej główce:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę u Cibie dużo fajnych pomysłów na czapki. Ta czapeczka urocza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie czapek u mnie sporo, dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz :-)