wtorek, 18 marca 2014

wielkanocne kurki

Witajcie! 
Dziękuję za odwiedziny i wszystkie miłe komentarze pod ostatnim postem. Dziś nie marudzę i nie narzekam, za to chcę pokazać coś z czego jestem bardzo zadowolona, bo myślę, że wyszło tak jak trzeba.  W poszukiwaniu wielkanocnych pomysłów trafiłam na blog http://splocik.blox.pl/html, gdzie autorka zamieściła schemat http://splocik.blox.pl/2009/02/Wielkanocna-kokoszka.html na szydełkową kokoszkę. Pozazdrościłam splocikowi tych pięknych kurek i zrobiłam kilka sobie. Będą ładnie wyglądać na świątecznym stole, być może jedna trafi do koszyczka ze święconką. 






Myślę też, że będą  świetnym prezentem dla rodziny lub przyjaciół. Chciałam też zrobić sobie kilka kolorowych wielkanocnych serwetek. Na razie jest jest jedna. Wykonana na podstawie schematu zamieszczonego w wielkanocnym numerze "Szydełkownia". Serwetka spełnia właściwie wszystkie moje wymagania, czyli jest kolorowa i ma motyw świąteczny, jedynie jest jak dla mnie nieco za mała. Ale i tak bardzo mi się podoba.


A tu schemat do zamieszczonej powyżej serwetki (gdyby komuś się spodobał wzór) :-)






A to powyżej na ostatnich trzech zdjęciach to wykonany na próbę pierwszy element do obrusu robiony podwójnie nawijanymi słupkami więc wyszedł sporo większy niż te, które teraz robię. Usztywniłam go krochmalem i zrobiłam z niego miseczkę. Bardzo mi się podoba serwetka w wersji miseczkowej. Po usztywnieniu pomyślałam, że gdyby ją usztywnić na głębszej miseczce i zrobić jeszcze szydełkową rączkę/poprzeczkę to wyszedłby fajny szydełkowy koszyczek na święconkę. 
Dziękuję za Wasze opinie :-)
Ślę pozdrowienia :-)
Kasia.

12 komentarzy:

  1. Kasiu kokoszki piękne i ślicznie je wydziergałaś. Z serwetkowego wzoru skorzystam, dziękuję za zamieszczenie go, bo będzie pasował do moich kwiatuszków wiosennych :)))
    Dziękuję za udział w candy i życzę powodzenia.
    Efka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To świetnie, że schemat się przyda :-) Dziękuję Ewa za Twój miły komentarz, z niecierpliwością czekam na wyniki Twojego candy, pozdrawiam :-)

      Usuń
    2. Kasiu, termin candy skróciłam ze względu na czas dostarczenia przed świętami. Losowanie będzie 14 kwietni. Przepraszam za zamęt.

      Usuń
  2. Piękne prace, barwne i z pomysłem wykonane.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, miło mi, że byłaś moim gościem, cieszę się, że ci się podobają moje prace, zapraszam jeszcze do siebie :-) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Kurki wyszły fantastycznie :) Brawo :)
    Miseczka bardzo mnie się podoba.
    Wzór jest mi znany. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Splociku dziękuję pięknie! Cieszę się, że mnie odwiedziłaś, zapraszam ponownie:-)

      Usuń
  4. Hej- piękne robótki!!! A miseczka- ekstra pomysł na zagospodarowanie tego elementu! Super!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Dominika! Miło mi, że Ci się podobają :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zmieniłam miejsce blogowania i aktualny adres do instrukcji wykonania kurki jest taki:
    https://splocik2.blogspot.com/2009/02/wielkanocna-kokoszka.html
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :-)