niedziela, 30 listopada 2014

proste szydełkowe czapki ze słupków na zimę dla chłopca i dziewczynki - opis wykonania

Zrobione słupkami. Obie melanżowe, z włóczek nieznanego pochodzenia. Wyrabiam nagromadzone zapasy. W ubiegłym roku kupowałam kolorową włóczkę, żeby czapki były piękne i kolorowe. A pozostałe zgromadzone przeze mnie i przy pomocy mojej mamy leżały i czekały na swoją kolej. Z części z nich zrobiłam już pokazywany jakiś czas temu dywanik, teraz powstają czapki, otulacze, ogrodniczki, kapcie i inne takie. Wszystkie te rzeczy będę pokazywała po kolei w miarę możliwości. Dzisiaj dwie proste czapki, bardzo ciepłe, zrobione słupkami.

Czarno - biała wykonana z bardzo grubej włóczki, szydełkiem 6,5. Sporo osób poszukiwało u mnie na blogu sposobu wykonania czapek dla dzieci. Zamieszczałam kiedyś tutorial na wykonanie czapki z półsłupków narzutowych, teraz zamieszczę uproszczony opis na wykonanie takich oto czapek zrobionych ze słupków:

1rząd:  magic ring lub 5 oł, oś
2 rz. 2 oczka łańcuszka i 7 słupków, oczko ścisłe w drugie o. ł. 
3 rz. 2 oł, *VVVVVVVV*, o z.
4 rz. 2 oł,  *I V.*, oz,
5 rz. 2 oł, *I I V*, oz
6 rz. 2 oł. *I I I V* oz
7 rz. 2 oł  * I I I I V* oz
8 rz. 2 oł potem w każdy I poprzedniego rz. wrobić jeden I, oz
kontynuować do pożądanej głębokości czapki.
u mnie 12 i 13 rząd wykonałam ściegiem reliefowym, który daje efekt ściągacza robionego na drutach. Można także do końca robić zwykłymi słupkami. 

oznaczenia
I - słupek
V - 2 słupki w jednym słupku poprzedniego rzędu
oz - oczko zamykające
oł - oczko łańcuszka
** powtarzać od do



Beżowo - brązowa wykonana z cieńszej melanżowej włóczki, szydełkiem nr 4.

1. magic ring lub 7 oł
2. 2 oł, 9 słupków, oz
3. 2 oł, * I V * oz
4. 2 oł, * I V * oz
5. 2 oł, * V I * oz
6. 2 oł, * V I * oz
7. 2 oł, * I I I I I I I V * oz (7 sł)
8. 2 oł, * I I I I I I I I V * oz ( 8 sł)
9. 2 oł,  potem w każdy I poprzedniego rz. wrobić jeden I, oz
kontynuować do pożądanej głębokości czapki.
u mnie 15 i 16 rząd też zrobiony ściegiem reliefowym, który daje efekt ściągacza robionego na drutach. Można także do końca robić zwykłymi słupkami. 

Czapka na pierwszy rzut oka jest taka sama jak ta wyżej, jednak denko czapki jest bardziej w szpic i nie przylega tak gładko do głowy. Moim zdaniem ma bardziej dziewczęcy fason. Można dodatkowo, żeby tę dziewczęcość podkreślić, wykończyć czapkę  np. wachlarzami co doda jej jeszcze więcej uroku. 


I jeszcze dwie razem do porównania:


Mam nadzieję, że opis jest czytelny. Jeżeli coś jest niezrozumiałe, zachęcam pytajcie. Wyjaśnię wszystkie wątpliwości.
Mam nadzieję, że zrobicie piękne czapki na podstawie moich opisów.
Pozdrawiam Kasia

9 komentarzy:

  1. Ładne czapusie, wyglądają na bardzo ciepłe :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Crea Diva, masz rację są ciepłe, bardzo miękkie i przyjemne w noszeniu, pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Proste i eleganckie, śliczne są :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne czapki.

    BTW. A jak ściągać miarę pod czapkę i potem przeliczyć to na rzędy i oczka ???/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)przyznam szczerze że znam jedną sprawdzona metodę tzw prób i błędów :) do zrobienia czapki potrzebuje jedynie obwodu głowy i modyfikuje jej miare w początkowych rzędach kiedy dodaje podwojone słupki w jeden słupek poprzedniego rzędu, na bieżąco mierze obwód czapki i w odpowiednim momencie przestaje czapkę poszerzać, czyli dodawać podwojone slupki, nie wiem czy to wytlumaczylam zrozumiale, pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Bardzo mi się to podoba. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie w domu kiedyś moja babcia robiła właśnie takie czapki i do tej pory pamiętam ich wygląd. To, ze bardzo lubię nakrycia głowy to chyba mi pozostało właśnie po dzieciństwie. Aktualnie jak dla mnie bardzo fajne czapki i kapelusze są w https://hatfactory.pl/ i jestem przekonany, że pasują one do bardzo wielu strojów.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja niestety jeszcze nie robiłam nigdy własnoręcznie żadnych rzeczy, tym bardziej czapek. Natomiast jak czytałam w https://promodels.pl/stylowe-polskie-czapki-idealne-na-wiosne/ to faktycznie są fajne czapki na wiosnę i do tego jeszcze robione u nas w Polsce.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz :-)